Thursday, March 15, 2012

SITUASI 9-sabtu 7 malam

Aku telah pergi ke pekan Tanjong Malim bersama rakanku untuk membeli tiket bas bagi pulang kekampung pada cuti pertengahan semester ini. Apabila sampai di kaunter tiket, beginilah perbualan antara aku dengan penjaga kaunter.
Penjaga kaunter: Ye dik, nak ke mana?
Aku:                  : Nak ke Jerteh.
Penjaga kaunter: Bila tu dik?
Aku                  : 7 malam. Hari  Sabtu.
Penjaga kaunter: Hah, 7 malam! Pukul 7 tak ada dik. Pukul 8 ada.
Aku                  : Eh, maaf akak! Maksud saya 7 April, hari Sabtu.
Masing-masing tertawa kerana berlaku salah faham akibat kesilapanku itu. Penjaga kaunter itu mungkin terfikir bahawa aku ingin pulang ke kampung pada hari Sabtu yang terdekat ini. Aku pula terlupa bahawa tarikh yang aku inginkan itu masih lama lagi. Setelah selesai membeli tiket, aku terus berlalu sambil memerhati tiket yang telah dibeli.


            Inilah tiket yang aku katakan tadi. Sangat tak sabar untuk pulang ke kampung.

No comments:

Post a Comment